FTP server

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Fri Mar 24 21:22:32 CET 2000

Martin Machacek wrote (2000/03/23):
> Kdyz bys (na chvili) zapomel na on-the-fly konverze
> (stejne jsou k nicemu ;-)),

Nahodou ;-) - jednou jsem videl, jak nejaky rakusak stahoval
distfiles.tar, obcas vidavam stahovat 4.0-RELEASE.tar a tak.

Nebo mas na mysli mc, kde muzu celou adresarovou strukturu stahnout
pomoci F5? No, asi bych se mel mirnit, ale o mc a jeho vyvojarich
mam podobne mineni jako o lidech od wu-ftpd. Viz treba dvoji historie
command line - jednou interni, jednou bashoidni. Nebo davne problemy
se slang knihovnou a jine, ale nema cenu to tu rozebirat.

Ale vadi mi jina vec (a doufam, ze se nepletu): Jednou jsem se moc divil,
jak je mozne, ze nejaka spojeni stale zustavaji, i kdyz mam na serveru
limit 900 sekund a tvrdy limit je dve hodiny necinnosti. A ejhle - kdyz
jsem zkusil v mc nahodit ftp spojeni, po nejake dobe necinnosti server
spojeni rozpojil, ale mc ho opet automaticky nahodil. Takze nas kvuli
par jedincum mozna ceka doba, kdy bude nutne, aby si server hlidal i
nasilne ukoncena spojeni a kdyz bude hned nasledovat spojeni ze stejne
adresy, bude nutne nejakou dobu tuto zadost odmitat.

> tak co schazi normalnimu ftpd, ktere je soucasti distribuce?

Nevim, jak bych mohl snadno generovat prenosove statistiky.

Jinak problem s wu-ftpd jsem uz doufam vyresil. Ukazalo se, ze wu-ftpd
ted vyvijeji na Linuxu a problem je v signalu SIGPIPE. A ackoli i kdyz
na Linuxu v manualove strance vyslovne pisou, ze write() muze pri ztrate
spojeni vygenerovat SIGPIPE, tak presto pri prijeti tohoto signalu wu-ftpd
zadny zaznam do logu nezapisuje. Jeden z autoru pry na Linuxu SIGPIPE
videl jen pri lokalnim spojeni, tak se tim nezabyvali. Ve FreeBSD se ale
generuje i pri vzdalenych spojenich.

Do dnesni doby jsem tedy generoval statistiky jen z normalne ukoncenych
spojeni a myslim si, ze se neevidovaly ani nektere prenosy ukoncene
normalne, Staci, pokud nekdo pouzil klienta, ktery neciste uzavre spojeni.
Dal uz radsi nic psat nebudu a jdu se ven nekam uklidnit.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science