kancelarsky balik

Martin Machacek mm at i.cz
Mon Mar 13 13:43:49 CET 2000

On 13-Mar-00 Cejka Rudolf wrote:
> Pochybuji, ze neco kvalitniho s cestinou pro jakykoliv Unix existuje.
> Realne pouzitelne (fonty, tiskarny...) veci jsem videl zatim jen ve Windows.

Tak spatny to zase neni, ale vyber je velmi omezeny.

> Ale cetl jsem zajimavy clanek, kde nekdo velmi chvalil Applixware pro
> FreeBSD. Oproti Linuxove verzi to ma byt pry mnohem lepsi a pusobit
> mnohem dokoncenejsim dojmem. Ale moznost vyzkouseni jsem nemel.

Mam Applixware pro FreeBSD zakoupeny a funguje dobre, az na to, ze neumi cesky
:-(. Zatim se mi nepodarilo ho primet ani k akceptovani ceskych znaku z
klavesnice ani ke zobrazovani ceskeho (iso8859-2) textu ze souboru
(vytvoreneho necim jinym). Zda se, ze vsechny potrebne nastroje pro podporu
cestiny by mely byt V Applixwaru pritomny, tedy moznost instalace cizojazycnych
fontu (umi pouzivat fonty X fontserveru, PostScriptove a TrueType fonty),
importu dokumentu v jinem kodovani (lze nastavit v jake kodove strance je
zdroj), export v jinem kodovani atd.. Zatim se mi to nepodarilo zkonfigurovat.
Take jsem tomu ale nevenoval moc casu, takze mozna ze chyba je na moji strane.
Jinak Applixware umi velmi slusne importovat MS-Office formaty jako Word 8.0 a
2000, Excel (vse od 5.0 vyse) a PowerPoint. Vse chodi i pro dost slozite
dokumenty, ale (zatim) bez cestiny. Jinak to neni spatny produkt, pouze podpora
cizojazycnych uzivatelu neni ve stredu zajmu vyrobce. Malem bych zapomel
poznamenat, ze cca. pred 2 lety jsem mel pujceny Applixware pro Linux (chodil
bez problemu na FreeBSD) starsi verze a ten fungoval zcela bez problemu cesky,
vcetne tisku. Byla v nem ale nejaka uprava od mistniho distributora (fima COPS,
ktera se distribuci tohoto produktu uz nevenuje). Ona starsi verze zase neumela
spolehlive importovat MS-Office dokumenty.

        Martin

---
[PGP KeyID F3F409C4]