problem s cestinou - poradite, prosim ?

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Thu Feb 17 10:46:14 CET 2000

Jan Pechanec wrote (2000/02/16):

[ Jen na okraj: xcejka00 at dcse.fee.vutbr.cz uz neplati a prichozi
dopisy z konference se mi ukazuji stejne okamzite, jako prichozi
dopisy zaslane na cejkar at dcse.fee.vutbr.cz, takze staci poslat dotaz
jen sem do konference. ]

> 	kamarad uspesne pocestil freebsd 3.3 podle vaseho navodu
> (soubory admin a user.zip z vasi stranky). udelal jsem presne to, co
> mel a chova se to trochu podivne, neporadil byste mi, prosim (mam 3.3)?

Nejspis jste nedokoncil vsechny kroky a jak psal p. Galambos, urcite
nejsou spustene X Window s ceskou lokalizaci.

> 	- rxvt
> 	  - funguje _cela_ horni rada (tedy i hacky !)
> 	  - nefunguje mrtva klavesa (hned se pise horni carka)
> 	  - nefunguje castecne prepnuti

Takze je mozne, ze rxvt je jedna ze skaredych hackerin, ktere obchazeji
lokalizace a snazi se byt (marne) chytrejsi, nez system.

> 	menil jsem vsechno, tj. XTerm, group, XLC_LOCALE, symbols.dir,
> xfree86, /etc/XF86... atd., proste podle toho navodu.

Jo - tohle jsou jen kroky pro prizpusobeni X Window. Jeste je potreba
udelat kroky pro instalaci ceskych locales - je to nekde u pocestovani
konzoly. Co se divam do admin.txt, tak by melo stacit toto:

unzip -X user.zip usr/share/locale/{cs,cs_CZ,cs_CZ.ISO_8859-2/*} -d /

a treba do /etc/profile pridat toto:

LANG=cs; export LANG

a pak se znovu prihlasit, overit nastaveni LANG, spustit startx a mohlo
by to jet.

PS: Pro 4.X bude vsechno jinak. Nezkousel uz nekdo 4.0-RC?
(ftp://ftp.freebsd.cz/pub/FreeBSD/snapshots/...)
Funguje cestina nebo nefunguje? Jak si to otestujete, takovy to budete
mit :-) Ja se jeste pokusim zahybat s locale.alias - nekdy me lide od
XFree dokazou poradne nastvat. Delaji sice velke veci, ale pokud jde
o drobnosti, tak to je neco neuveritelneho.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science