PCI PnP zvukovka

Martin Machacek mm at i.cz
Sun Dec 19 20:04:29 CET 1999

On 19-Dec-99 Vladimir Guzma wrote:
> Mam na motherboarde zvukovu kartu } nejaku z tych co emuluju vsetko na co si
> clovek spomenie)...
> Tvari sa ze je na PCI a je PnP, ale FreeBSD o nej nic neviem , PnP mi ju
> nedetekuje .... skusal som to s 3.2 aj s augustovym snapshotom 4.0
> nemate niekto predstavu ako ju rozchodit? ( ak sa to vobec da)

Samotne FreeBSD (tedy pokud vim) nepodporuje ZADNE pro PCI zvukovky. Podporu
pro nektere lze (pro FreeBSD 3.3) koupit od 4Front Technologies (viz
http://www.opensound.com) za $20 (zakladni modul) + $10 za kazdou podporovanou
PCI zvukovku (pro ISA zvukovky staci zakladni modul). Sam jsem drivery od OSS
jistou dobu pouzival (s ISA zvukovkama) a vcelku to za ty penize stalo.
Pro jednou zakoupeny produkt jsou navic po 4 roky zdarma upgrady a 2 roky i
podpora (zda se, ze i funkcni: jednou jsem jim posilal dotaz a vcelku brzo a
odborne mi poradili). OSS drivery jsem prestal pouzivat, kdyz byla do zakladniho
systemu vcelenena podpora pro vsechny zvukovky, ktere pouzivam (pcm driver).
Nevyhodu OSS driveru je, ze k nim nelze pristupovat z Linuxovych aplikaci
bezicich v emulaci (napr. RealPlayer 5.0).

        Martin

---
[PGP KeyID F3F409C4]

P.S> S 4Front Technologies nemam nic spolecneho :-)