sendmail masquerading + NI

Roman Pavlik roman.pavlik at skynet.cz
Mon Oct 11 09:40:12 CEST 1999

Dobrý den,

píši česky také díky Vám, za což ještě jednou děkuji (pes byl nečekaně
zakopán i v XF86 serveru, takže jsem si uložil napsat nějakou
WWW stránečku o tom, kterak češtinu snadno rozchoditi). K problému
s e-mailem.

Mne podobná věc chodí OK, je třeba vyrobit správné sendmail.cf. Předesílám,
že to není úplně triviální, nicméně se pokusím to maximálně objasnit.

1. potřebujete zdrojový strom sendmailu (jelikož vyrábět sendmail.cf ručně
   by bylo dost zběsilé, níže uvedený postup používá m4).
2. jděte do adresáře <src-sendmail>/cf/cf
3. okopirujte např. generic-bsd4.4.mc ourconfig-bsd4.4.mc
   Tento soubor by měl vypadat asi takto:
$cat  generic-bsd4.4.mc
divert(-1)
#
# Copyright (c) 1998 Sendmail, Inc.  All rights reserved.
# Copyright (c) 1983 Eric P. Allman.  All rights reserved.
# Copyright (c) 1988, 1993
#       The Regents of the University of California.  All rights reserved.
#
# By using this file, you agree to the terms and conditions set
# forth in the LICENSE file which can be found at the top level of
# the sendmail distribution.
#
#

#
#  This is a generic configuration file for 4.4 BSD-based systems,
#  including 4.4-Lite, BSDi, NetBSD, and FreeBSD.
#  It has support for local and SMTP mail only.  If you want to
#  customize it, copy it to a name appropriate for your environment
#  and do the modifications there.
#

divert(0)dnl
VERSIONID(`@(#)generic-bsd4.4.mc        8.7 (Berkeley) 5/19/1998')
OSTYPE(bsd4.4)dnl
DOMAIN(generic)dnl
MAILER(local)dnl

4. Do tohoto souboru je třeba přidat řádku
FEATURE(genericstable, `hash /etc/mail/genericstable')dnl

Kde cestu k souboru lze zvolit dle vlastního výběru.

5. Příkazem
   m4 ../m4/cf.m4 ourconfig-bsd4.4.mc >ourconfig-bsd4.4.cf

6. Výsledkem je konfigurák pro sendmail, neboli sendmail.cf

7. Připravte si textový soubor  ve strukture
   uzivatel1		adresa.uzivatele at domena.sk

   Z tohoto souboru vyrobte příslušný hash soubor příkazem
   cat <jmeno textoveho souboru> | makemap hash /etc/mail/genericstable

Doufám, že Vám to bude chodit.

S pozdravem
Roman Pavlík

--
Roman Pavlik       e-mail:Roman.Pavlik at SkyNet.CZ