FreeBSD - ftp instalacia.

Martin Machacek mm at i.cz
Wed Sep 8 13:47:44 CEST 1999

On 08-Sep-99 Jan Satko wrote:
> NE compatible karty maju zvacsa aspon vyber medzi 2 az 3 irq-ckami a
> adresami. niekde sa daju nastavit aj adresy pamate.
> vasa karta by sa mohla dat nastavit na irq 3 a 5 alebo 7 ..mozno ze aj 9
> alebo 10. viem ze unixy maju mozno inak pouzite irq-cka, ale 3 a 4 asi
> budu stale seriove porty,

IRQ se daji (alespon ve FreeBSD) zarizenim prirazovat temer libovolne. Vetsi
omezeni obvykle prinasi hardwarove moznosti zarizeni. Napr. spatne se premlouva
integrovany seriovy port, aby mel IRQ 10. V jadre FreeBSD nastavit pro
odpovidajici driver (sio) IRQ 10 je pouze otazka konfigurace.

> takze skusil by som napr taketo nastavenie.
> irq=5 io=280 pamate(neviem aky ma zapis)=cc00 alebo dd00.
> ale irq rozne od 3 a io 280 alebo 300.

Dulezite je, aby v pocitaci nebylo zadne zarizeni, ktere pouziva stejne IRQ.
Tedy nestaci z jadra odstranit nebo v nem zablokovat vsechna nepouzita
zarizeni, je potreba ta zarizeni zablokovat "hardwarove". TEdy pokud napr. z
nejakeho duvodu musite mit sitovou kartu na IRQ 3, tak se musi v BIOSu
zablokovat odpovidajici seriovy port (a nebo pokud to jde, dat mu jine IRQ).

> najlepsie je zohnat dosovsky driver pre kartu (a menit nastavenia) a
> pomocou NCSA telnetu skusit sa pripojit. alebo si zohnat nejaku miniverziu
> linuxu (miniverziu BSD nepoznam)

PicoBSD, viz http://www.freebsd.org/~picobsd. Sqela vec! Mohu jen doporucit.

        Martin

---