FreeBSD - ftp instalacia.

Martin Machacek mm at i.cz
Wed Sep 8 09:57:16 CEST 1999

On 08-Sep-99 Ivan Suchy wrote:
> Tak som to teda skusil cez FTP, kua nikde tu ale nevidim eth0 al. nieco
> podobne, len slip, laplink a ppp. Treba nieco upravit v jadre al. v com to je
> do kelu.

A jakapak je v tom stroji sitova karta?

> Moj stroj je v sieti Win$hitNT. Jedno z okolitych okien je otvorene cez akysi
> winroute. Takze pevna linka.

No, to ze je sit pripojena pres winroute, jeste neznamena, ze je pripojena
pevnou linkou ... :-)

> Aj ked je tato otazka mozno smiesna, fakt neviem ako mu mam
> povedat, ze pojdeme cez kartu a nie cez modem, seriovy, al. lp kabel.  Teraz
> neviem, ci tu net kartu pri boote zdetekoval al. nie.

Pravdepodobne ne. Protoze, jinak by v nabidce interfacu uvadel i neco jako:

ep0, ed0, fxp0, de0, xl0, vx0 atd.

Ethernetova rozhrani maji ruzna jmena, podle typu karty. Jinak na to, zda byl
a karta detekovana, resp. proc nebyla, se lze podivat ve vypisu hlasek pri
bootu. k nemu se clovek dostane tak, ze potom co se objevi okenko instalatoru,
zmackne ScrollLock a pomoci sipek nebo PageUp/PageDown si scrolluje obrazovku,
az najde misto, kde se system snazi detekovat ruzne sitove karty. Napr. pro
3com 3C905B ten vypis vypada takto:

xl0: <3Com 3c905B-TX Fast Etherlink XL> rev 0x30 int a irq 12 on pci0.10.0
xl0: Ethernet address: 00:50:04:0c:22:0b

Duvody, proc karta neni detekovana, mohou byt zhruba tyto:

1) neni v instalacnim jadre podporovana,
2) je sice podporovana, ale je (hardwarove - tedy IRQ, IO adresy, mapovani do
   pameti) zkonfigurovana tak, ze ji system nenajde,
3) je to ISA PnP karta a v BIOSu je nastaveno, ze je pouzity PnP operacni system
   (v tom pripade BIOS kartu nezkonfiguruje a system take ne),
4) je to PCMCIA karta a neni to ani 3Com 3C589 ani IBM (model si nepamatuji).

Moznosti reseni jsou asi tyto:

1) tough shit! jedina (rozumne schudna) moznost je pujcit si pro instalaci
   jinou (podporovanou) a verit, ze karta je ve FreeBSD pdoporovana, ale
   potrebuje podporu do jadra explicitne zakompilovat. To zda je karta vubec ve
   FreeBSD podporovana, lze zjistit v souboru HARDWARE, ktery je soucasti
   distribuce,
2) zjistit, jak je karta opravdu zkonfigurovana a pri bootu instalacni diskety
   zvolit "start kernel configuration in visual mode" a nastavit odpovidajici
   parametry,
3) tady jsou dve moznosti - a) vypnout na karte PnP a zkonfigurovat ji rucne
   (to je zdaaaaleka nejlepsi reseni,
   b) nastavit v BIOSu, ze pozity OS neni PnP a doufat, ze BIOS kartu
   zkonfiguruje tak, ze ji FreeBSD nadetekuje - eventulene zkusit postup dle
   bodu 2,
4) reseni a) pujcit si 3Com 3C589, nainstalovat to s nim a verit, ze karta je v
   systemu podporovana (pouze chybi podpora v instalacni konfiguraci)
   reseni b) podivat se na Web FreeBSD PAO teamu
   (http://www.jp.FreeBSD.org/PAO) a stahnout si odtud instalacni diskety s
   sirsi podporou pro PCMCIA karty.

Netvrdim, ze vyse uvedeny vycet moznych problemu a reseni je kompletni, ale dle
meho nejlepsiho vedomi a svedomi by navrhovana reseni mohla vest k uspesne
instalaci.

> Mozno tu moznost tahat cez eth zobrazuje iba za tejto podmienky :-).

Ano, presne tak.

> Sorry, ze vas otravujem pani.

Ale vubec ne ...

> Help! daemons.