Cestina

Ladislav Kostal kostal at pefstud.uniag.sk
Mon Aug 30 08:44:40 CEST 1999

On Fri, 27 Aug 1999, Roman Pavlik wrote:

> V podstate resim podobny problem, otazkou je, zda chcete pocestit
> "jen" aplikca v X-windows, nebo se chystate mit cesky take standardni
> terminal.
>
> (Na oboji mam kucharku, v pripade X-u vsak musim priznat, ze mi to nechodi
> na 100%, resim problem s klavesnici, fonty jsou OK).

Podarilo sa mi rozbehat diakritiku v X dost cisto, teda ziadne
prepisovanie Compose a pod. Iba som nastavil v /etc/XF86Config:

Section "Keyboard"
	Protocol	"Standard"
	AutoRepeat	500 5
	Xkbkeycodes	"xfree86"
	XkbTypes	"default"
	XkbCompat	"default"
	XkbSymbols	"en_US(pc101)+cs"
	XkbGeometry	"pc"
EndSection

a taktiez som vyhodil vsetky ne-IL2 fonty. Potom som nastavil podla
roznych rad par premennych prostredia (cez export v bash-i alebo setenv v
tcsh:

setenv	_XKB_CHARSET	iso8859-2		(neviem ci ozaj treba)
setenv	LC_COLLATE	sk
setenv	LC_CTYPE	sk
setenv	LC_MESSAGES	C
setenv	LC_MONETARY	sk
setenv	LC_NUMERIC	C
setenv	LC_TIME		C

A tu by som sa chcel nieco spytat: aky je vyznam jednotlivych premmennych?
Nejak sa k tomu nemozem dopatrat a okrem toho mi to pri prejdeni suboru
.cshrc pri logine zahlasi nieco v tomto style (po vyhodeni premennych je
to ok):

^E^UA^EA@^Z^ALoad: Command not found.
^A^F?BA=A^^HERROR:: Too many arguments.

Inak to cele funguje v KDE, kde prepinam medzi klavesnicami. Zatial mi to
fungovalo vo vsetkom okrem applixware 4.4.2, kde jaksi applix nezvlada mrtvu
klavesu+spoluhlaska (teda napr. "c" s makcenom). Z hornej rady klaves to
ide, aj dlzne idu, ked to tam prenesiem cez copy+paste tiez to ide...
Len napisat nie... Kdesi som cital, ze sa ma pouzit nejaka premenna
_AX_DEADKEYS alebo tak nejak, ma s tym niekto skusenosti?

Ako sa da prepinat medzi klavesnicami v inom WM? Cez xmodmap alebo som
vedla?

						Vdaka za odpovede

							Ladislav Kostal