20GB HDD

Jan Pechanec pechy at hp735.cvut.cz
Thu Jul 8 11:27:58 CEST 1999

On Thu, 8 Jul 1999, Cejka Rudolf wrote:

>Podle release-notes ano. Podpora pro >8GB disky by mela byt prave od 2.2.8.
>Ale pozor, jde-li o IDE, tak pri zapnutem LBA v BIOSu (co delaji NORMAL
>nebo CHS jsem zatim nemel moznost otestovat) musite udelat korenovou
>partition ve spodnich 8 GB, protoze LBA dal nedosahne a jadro se musi
>natahnout pomoci sluzeb BIOSu. Pokud byste tohle nesplnil, pak se muzete

	Ahoj,

	jen poznamka, ze limit neni kvuli LBA, to dosahne zhruba na
130GB (a byva nekdy jako interface na strane disku). Problem je, ze
sluzby BIOSu (Int 13, 0xh ktere se typicky pouzivaji, tj. kazdy
normalni BIOS by je mel mit) jsou v logickem (nekdy dokonce ve
fyzickem, tam je limit cca 500 Mb) CHS a tam je problem maxima 8Gb.

	Honza.

--
Jan PECHANEC (mailto:pechy at hp735.cvut.cz)
Computing Center CTU (Zikova 4, Praha 6, 166 35, Czech Rep.)