Disk EIDE 10GB je detekovan jako 8GB (ve 2.2.6 stable)

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Tue Dec 1 10:02:48 CET 1998

> S tou 3.0 se to ma tak, ze pri provozu na serverech ucenych k nektere
> aplikaci (mailserver, news a pod. nebo router) jsem se nesetkal s zadnym
> problemem ani s nachylnosti padat. Jako klientska stanice (netscape a
> pod.) problemy jsou, ale ty jsu i evidentne i s 2.2.7...

U serveru: A to ja zase jo. Na nasem serveru jedou z narocnych aplikaci
newsy, http server, samba a databaze a obcas slitne. Bohuzel na stabilni
system docela nevhodnym zpusobem. Ale abych nedesil, za dvacet dnu jsem
videl "jen" dva pady: Jednou nekde v filesystemu (map corrupted bez
nasledku) a jednou nekde ve VM (pagein). Navic jadro je dost
stare - z 11. listopadu. A vim, ze 17. listopadu vyvojari odstranovali
nejakou chybu ve VM, ktera neco podobneho mohla zpusobovat. Bohuzel,
i nadale se v konferencich objevuji prispevky ohledne obcasneho padani.
(Diskutoval se i nam dobre znamy problem s inetd a junk pointerem.)

U klienta: Chyba vetsinou (nastesti) neni na strane FreeBSD, ale bud
u Netscape nebo XFree.

PS: Je naprosto fascinujici pozorovat, jak se vsechny SCSI disky pripojene
k pocitaci diky CAM po rebootu fsckuji najednou. Umi tohle i jine sytemy?