Novell routing (was: spam ??)

Jaroslav Klaus J.Klaus at sh.cvut.cz
Wed Sep 9 13:06:36 CEST 1998

On Wed, 9 Sep 1998, Stepan Chladek wrote:

> da se nekde na Inetu sehnat ?? .. nejak sem to v Novell 3.12 nemoh
> najit.
> jestli tomu dobre rozumim, tak potom mi bude Novell routovat zpravy
> BootP (DHCP) skrz sebe z net1 do net2 a naopak ??
> BoopT(DHCP) server mam pouze v net1 (na FreeBSD)

Tedy nevim co presne dela bootpgw.nlm, ale nam se osvedcil bootpfwd.nlm.
Tomu reknes presne na ktery bootp server ma ty requesty posilat. Najdes ho
treba pomoci http://ftpsearch.ntnu.no. (dava to 2 verze - rozdily neznam).

> takze: na obou segmentech jednu to samy (IPX/SPX a TCP/IP)
>        Samba na net1 jede v pohode ... no zapis (na server) je
>        rychlej ale cteni trochu pomalejsi
>   na net2 ovsem samba server neni vubec videt ...
>   podle me to souvisi s tim, ze pres Novell se neroutujou
>   vsechny zpravy TCP/IP (broadcasty??) a protoze na FreeBSD nebezi
>   Samba na IPX ale na TCP/IP tak neni v tom net2 videt

Na sambu jsem cetl nekolik navodu, ale zadny nebyl 100% :-(. Tak muzes
zkusit treba toto:
1. V sambe na FreeBSD zapni
   a) local master =yes
   b) os level =65
   c) domain master = yes
   d) preferred master = yes
   e) wins support = yes
   d) interfaces = 192.168.1.<koliktobylo?>/24 <prip. dalsi, ktere to
                    FreeBSD ma/bude mit>
2. Ostatnim stanicim na net1 ZAKAZAT:
   a) 'master browser',
   b) 'WinNT domain controller'
   c) protokol NETBEUI
   NASTAVIT:
   a) wins server na to FreeBSD
   b) pokud to jsou Win stanice, tak nastavit v protokolu TCPIP
      'preferred protocol' a v protokoli IPX ten preffered protokol
      zrusit.
   c) v Microsoftim sdileni nastavit pozivani TCP/IP a zrusit pouzivani
      IPX
3. Vsem stanicim v net2, krome jedne, udelat to same co s net1. Te jedne
   naopak nastavit 'master browser'. Mozna by master browser mohly mit
   vsechny stanice 'Auto', ale nejsem si jist, jestli to opravdu
   korektne chodi.

Co se tyka nastaveni workgroup, tak nejjistejsi to je, pokud stanice v
net1 i net2 maji stejnou workgroupu. Ale docela by mne zajimalo, jestli
by v tom nastaveni, co jsem popsal, nefungovala i situace:
1. Pocitace v siti net1 jsou v jiny workgroupe nez pocitace v siti net2.
2. Cast pocitacu v siti net2 jsou v jiny workgroupe, ale master browser
   site net2 je ve stejne jako vsechny pocitace net1.
3. Obracene nez 2. - krome nekolika pocitacu a mastera browsera z net2
   jsou ostatni pocitace site net2 ve stejne workgroupe jako vsichni z
   net1.
4. 5. kombinace 2. a 3, ale se skupinou net1.

> a v rc.local mam pridanej route:
> /sbin/route add -net 192.168.2.0 192.168.1.200

> jako ze bych na FreeBSD routoval IPX/SPX ???

Ano.
1. Do kernelu pridas options IPX (podivej se do LINTu) a prekompilujes.
2. v /etc/rc.conf k zaznamum
     ifconfig_ed0="inet....."
   doplnis jeste k tem ifacum, mezi kterymi se ma routovat IPX, dalsi
   zaznamy
     ifconfig_ed0_ipx="ipx <cislo site>"
   , kde <cislo site> je v desitkove soustave resp. s prefixem 0x v hexa.
3. v rc.conf zmenis nastaveni promennych (je to asi nekde v polovine)
   ipxgateway_enable="YES"
   ipxrouted_enable="YES"
4. shoutdown -r now

Po nabehnuti zjistis pritomnost noveho demona IPXrouted (nevim, ze by
'route' umel pridavat staticke IPX routy). pokud mu posles signal INFO
(kill -INFO <PID IPXrouted>, resp. killall -INFO IPXrouted), tak ti do
/tmp/ipxrouted.dmp vypise dump SAPu. 'netstat -rf ipx' vypise routovaci
tabulku IPX. 'tcpdump' "zna" i IPX pakety. To by snad stacilo.

Jarda

PS: Omlouvam se za nastaveny cas v minulych prospevcich. Menil jsem
    MB a zapomnel jsem seridit hodiny.