cvsup.cz.freebsd.org: Ready!

Martin Machacek martin at eunet.cz
Fri Sep 4 12:43:55 CEST 1998

On 04-Sep-98 Cejka Rudolf wrote:
> V posledni dobe je to s rychlosti cele nejake pochroumane. Vubec to nechapu.
> Jeste pred jistou dobou (tak maximalne pul roku) jsem ze vsech ceskych
> serveru na TEN34 stahoval bezne 50 KB/s. V posledni dobe
> maximalne 5 KB/s. Pritom ping/traceroute rikaji naprosto skvele casy.
> Mam obavu, ze uz nekde nekdo nasadil QoS nebo neco podobneho. Grrr.

To je traffic engineering! Dela se to pomoci ruznych strategii pro obsluhu front
na odchozi strane sitovych interfacu na routerech. Tim se daji
napr. uprednostnovat kratke pakety pred dlouhymi nebo packety z nekterych IP
adres pred jinymi atd. Zkus treba ping s vetsi velikosti paketu (napr. ping -s
1000).

> Ja osobne jsem zase silne nespokojeny s Biznet fonty. Hrozna jsou hlavne
> velka ceska pismenka (treba misto C s hackem se mi zobrazuje C s vodorovnou
> carkou). Predtim jsou zkousel ISO-8859.2-X11-fonts-0.2.tar.gz nekde
> z Madarska, a ty se mi zdaly o moc prirozenejsi.

Je to asi opravdu vec osobniho vkusu. Jo, to s tema velkyma pismenama v Biznet
fontech je samozrejme pravda :-(.

> Snad jo, kdyz uz ho na Linuxu tak dlouho ladi :-).

Navic Linux neni jediny system, ktery pouziva ELF format. Ono asi nejsou ani
tak problemy s vlastnim ELFem, ale s koeexistenci AOUTovych a ELFOvych knihoven
v jednom systemu.

> Celou konferenci cist nestiham, ale uz se na ni bavi i o ELF-problemech.
> A uz si nekdo i rypnul ohledne kroku zpet (cosi se sdilenymi knihovnami
> vs. statickymi knihovnami + problemy s jejich vyhledavanim).

To, jestli linkovat programy staticky nebo dynamicky nesouvisi s tim, jestli
knihovna je ELFova nebo AOUTova.

> Na druhou stranu: ELF nejake vyhody poskytuje a GNU pry aout uz nechce
> podporovat. Tak co se da delat.

Nejvetsi problem je prave s GNU. Ve skutecnosti vyhody ELFovych knihoven oproti
FreeBSD AOUTovym by asi ani nestaly za tu namahu.

        Martin Machacek

---
[Internet CZ, Zirovnicka 6/3133, 106 00 Prague 10, Czech Republic]
[phone: +420 2 71760337 fax: +420 2 24245125]
[PGP KeyID 00F9E4BD]