cvsup.cz.freebsd.org: Ready!

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Fri Sep 4 12:07:51 CEST 1998

> Skvely! Opravdu to funguje a je to dokonce opravdu rychlejsi nez muj dosavadni
> favorit cvsup.nl.freebsd.org (i kdyz zase ne o moc).

V posledni dobe je to s rychlosti cele nejake pochroumane. Vubec to nechapu.
Jeste pred jistou dobou (tak maximalne pul roku) jsem ze vsech ceskych
serveru na TEN34 stahoval bezne 50 KB/s. V posledni dobe
maximalne 5 KB/s. Pritom ping/traceroute rikaji naprosto skvele casy.
Mam obavu, ze uz nekde nekdo nasadil QoS nebo neco podobneho. Grrr.

> Zkousel uz nekdo delat neco s tim problemem v inetd? Mam na mysli, ze obcas to
> pri pokusu o rihlaseni rekne neco jako "inetd: realloc failed (junk pointer
> too high to make sense)".

Ja to nechtel rozmazavat, ale budiz: Jsou problemy s mirroringem. Masina ma
okolo 100 MB RAM + nejaky swap. Jenze soft, ktery se snazi mirrorovat
FreeBSD-site totalne nezvlada, veskerou pamet vycerpa a pak skonci.
Cas vycerpavani pameti se projevoval tak, ze po ftp se sice vypsalo
"ftp.freebsd.cz connected", ale to bylo tak vse. Pak mirrorovaci soft
skoncil, ale inetd se uz nevzpamatoval. Vzdy ho stacilo jen killnout
a restartovat. Zatim se tedy nemirroruje - a je pokoj, inetd zije.
Jestli nekdo vi, co s mirrorem, necht se ozve.

> Na tvuj popud jsem to vyzkousel a TrueType fonty v Netscapu (a ani nikde jinde)
> me nejak moc nenadchly. S Biznet fontama to alespon u mne vypada stejne dobre
> (jsetli ne lip) nez s tema TrueTypama. Naopak mi docela vadi, ze Xtt neumi
> prekodovavat Type1 fonty, ktere pouzivam v MagicPointu.

Aha, jak se zda, pujde o vec nazoru. Budiz - uz nebudu lobovat.

Prekodovat Type1 fonty je problem. V prvni rade je potreba mit skutecne
ISO-8859-2 fonty. Pokud je nekdo ma, pak urcite obsahuji kodovani
oznacene jako FontSpecific nebo rucne udelane kodovaci pole.
A tady je urcite dost tezke udelat nejake rozumne reseni.

Ja osobne jsem zase silne nespokojeny s Biznet fonty. Hrozna jsou hlavne
velka ceska pismenka (treba misto C s hackem se mi zobrazuje C s vodorovnou
carkou). Predtim jsou zkousel ISO-8859.2-X11-fonts-0.2.tar.gz nekde
z Madarska, a ty se mi zdaly o moc prirozenejsi.

> No doufejme, ze prechod na elf (coz je dle meho soudu dobry napad) bude mene
> bolestny nez u Linuxu.

Snad jo, kdyz uz ho na Linuxu tak dlouho ladi :-). Ale nevim nevim.
Celou konferenci cist nestiham, ale uz se na ni bavi i o ELF-problemech.
A uz si nekdo i rypnul ohledne kroku zpet (cosi se sdilenymi knihovnami
vs. statickymi knihovnami + problemy s jejich vyhledavanim). Na druhou
stranu: ELF nejake vyhody poskytuje a GNU pry aout uz nechce
podporovat. Tak co se da delat.