cslatex

Cejka Rudolf xcejka00 at dcse.fee.vutbr.cz
Thu May 28 11:51:35 CEST 1998

> a uz to ide v pohode. Zatial som nasiel jedno miesto kde mi diakritika
> nejde (asi to ten font nema, a neviem ako ho zmenit). Presny prikaz si
> nepamatam, ale bola to zlozena zatvorka - vodorovna, ktora zahrnala sucet
> - taka matematicka rovnica:
>
> a + b + ... + z
> `-------------'
>       set
>
> No a namiesto toho set malo byt sucet. Co s tym ?

Doporucuji takoveto otazky smerovat do konference cz.comp.cstex,
kterou ctou mnohem fundovanejsi lide (vcetne tech, kteri delaji lokalizace
TeXu).

Ale zkusim odpovedet:

(Trochu nechapu, co myslite tim, ze misto slova "set" ma byt slovo "sucet".
To jako jen obycejne slovo? Nebo nejaky symbol?)

V matematice mam pocit, ze se implicitne pouziva font cmmi, ktery pocesten
nebyl. Jako mala naplast muze poslouzit pouziti fontu skryteho pod \it
(pozor, oba fonty jsou sice sklonene, ale jinak uz nemaji vubec nic
spolecneho!).
A jeste dalsi vec: Pokud jste v matematickem rezimu a chcete vysazet obycejny
text (se spravnymi mezerami), musite explicitne prejit do textoveho rezimu
(napriklad prikazem \mbox). Pouha zmena fontu nestaci.

Tj. mala ukazka vysvetlujici, o cem jsem psal (take doporucuji prestat
pouzivat \documentstyle, jsou s tim jen problemy):

\documentclass[12pt]{article}
\usepackage{czech}

\begin{document}
$$\underbrace{{\it a} + {\it č} + {\it ř} + {\it ž}}_{\mbox{set}}$$
\end{document}

Rudolf Cejka                            E-mail: xcejka00 at dcse.fee.vutbr.cz
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science
Bozetechova 2, 612 66 Brno, Czech Republic