cyrus imapd

Ivo Hazmuk ivo at cis.vutbr.cz
Sat Nov 18 19:44:33 CET 2023

Ahoj,

já to mám zprovozněné v konfiguraci s package cyrus-sasl-saslauthd ve
velmi jednoduché konfiguraci, kdy saslauthd se opírá o pam. Zatím
package cyrus-imapd30, ale chystám se na přechod na novější verzi
(alespoň Cyrus imapd 3.2)

V /etc/rc.conf.local je:
saslauthd_enable="YES"
saslauthd_flags="-a pam"

cyrus_imapd_enable="YES"

Část konfigurace Cyrusu je v /usr/local/etc/cyrus.conf. Tam se
nastavuje, které procesy spouštíš.

V /usr/local/etc/imapd.conf je zbytek konfigurace:

sasl_mech_list: PLAIN LOGIN
force_sasl_client_mech: PLAIN LOGIN
configdirectory: /var/imap
partition-default: /var/spool/imap
unixhierarchysep: yes
altnamespace: yes
allowanonymouslogin: no
allowplaintext: yes
quotawarn: 90
admins: cyrus root
sieveusehomedir: false
sievedir: /var/imap/sieve
statuscache_db: skiplist
tls_sessions_db: skiplist
sasl_pwcheck_method: saslauthd
tls_server_cert: /etc/ssl/certs/server.imapd.cert
tls_server_key: /etc/ssl/keys/server.imapd.key
tls_versions: tls1_2 tls1_3

A do /etc/mail/sendmail.mc je třeba přidat:
dnl Lokální mailer je Cyrus LMTP server
define(`confLOCAL_MAILER', `cyrusv2')dnl
MODIFY_MAILER_FLAGS(`CYRUSV2',`+w')dnl
MAILER(`cyrusv2')dnl

Dále viz "man 5 imapd.conf"

Měj se