etcupdate vytvoril prazdne soubory

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Apr 27 19:07:04 CEST 2023

Zkousel jsem svuj dotaz ve stable mailinglistu, ale zatim bez odezvy,
tak to zkusim i tady.
Vcera jsem upgradoval jeden stroj z 12.3 na 13.2 normalnim source
upgradem, po installworld jsem spustil etcupdate, etcupdate resolve,
etcupdate status. Vsechno proslo normalne, bez chyb, ale po rebootu
stroj nenabehnul. V single user rezimu jsem zjistil, ze pres 80 souboru
v /etc/ ma nulovou velikost - jsou prazdne. Bylo to 80 z cca 100
souboru, ktere mel updatovat etcupdate. Abych stroj mohl nabootovat, tak
jsem ze snapshotu restoroval puvodni verze tech prazdnych souboru.
Vysledkem je tedy mix kernel + world 13.2 a etc castecne 12.3 a castecne
13.2.

Zkousel jsem pak cist manual etcupdate horem dolem a vymyslet postup,
jak znovu zaktualizovat /etc/, ale bud neumim cist, nebo to v tomhle
stavu etcupdate neumi.

Dokazal byste mi nekdo popsat, jak prinutit etcupdate znovu
zaktualizovat /etc/ na verzi 13.2?
(jelikoz se mi to nepodarilo, tak jsem sahnul po mergemasteru, ktery
tohle udela na prvni dobrou, ale bohuzel ve 14. uz mergemaster nebude,
protoze ma nekdo pocit, ze je zastaraly a ze etcupdate je lepsi - ja mam
presne opacny pocit. Nikdy jsem s mergemasterem nemel tolik problemu,
jako mam opakovane s etcupdatem. Ovsem to, ze by mi etcupdate
nainstaloval prazdne soubory, to se mi stalo poprve a dost me zaskocilo,
ze je neco takoveho vubec mozne. Asi bych od FreeBSD cekal vic bezpecnosti.

Mirek