jak spustit...

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Aug 22 10:35:30 CEST 2022

On 22/08/2022 09:51, Jindrich Fucik wrote:

> A teď moje otázka. Jaký je na to vlastně vhodný prostředek? Existuje nějaká možnost, jak v cronu definovat čas X minut po spuštění? Nebo jak to definovat v rc skriptu?
> Dovedu si představit, že si forknu skript a nechám jej pár minut spát, ale to se mi moc nelíbí.

V cronu se da pouzit klicove slovo @reboot a za nej prikaz, ktery se ma
provest po rebootu, takze pokud bych chtel udelat neco 5 minut po
rebootu, tak bych asi udelal:

@reboot sleep 300 && /muj/prikaz

Co se samotne synchronizace casu s ntp tyce, tak jsem pred lety mel na
nekterych serverech problem, ze se prestaly po case synchronizovat,
ackoliv k tomu z meho pohledu nebyl zadny duvod. Moc jsem se nesnazil
zjistit, proc k tomu dochazi, ale pravidelne z cronu jsem spoustel
skript, ktery obsahoval neco jako toto:

ntpq -p | grep '^\*' > /dev/null 2>&1 || service ntpd restart

Vychazi to z predpokladu, ze ntpq -p musi vypsat jeden zaznam, ktery
zacina hvezdickou - to je vybrany peer, se kterym se synchronizuje cas.
Kdyz dojde k tomu, ze system vylouci vsechny nakonfigurovane peery
(protoze jsou nedostupne, protoze se jejich cas rozchazi atd.), tak tam
zadny zaznam s hvezdickou neni a ntpd se restartuje.
Pro me tohle bylo funkcni, jestli to bude vhodne i pro tvuj pripad, kdy
neprojde ta pocatecni synchronizace, to si budes muset vyzkouset.

Mirek