IPsec StrongSwan nenavaze spojeni

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed May 4 10:46:23 CEST 2022

StrongSwan neznam, takze odpovim spis obecne.

On 28.4.2022 19:23, Miroslav Lachman wrote:
> Muj problem je, ze pokud tam mam nastaveno auto=route, tak by to podle
> dokumentace melo nainstalovat kernal trap a pokud system zachyti nejaky
> trafik do te destinace a spojeni jeste neni navazane, tak ho navaze.

To je soucast implementace IPSEC. Pokud podle policy ma do nejake
destinace jit paket pres IPSEC, ale nejsou k dispozici potrebne
parametry (=IPSEC spojeni neni hotove) tak se vygeneruje zprava pro
ISAKMP daemona (zde StrongWan), od ktereho se ocekava, ze parametry
dohodne a spojeni navaze.

Pokud to nefunguje, znamena, ze neco z toho selhalo - zprava pro daemona
se nevygenerovala, nebo ji daemon neobdrzel, nebo ji nerozumel, nebo se
mu pozadovane spojeni navazat nepodarilo.

Ktery z tech moznych problemu to je lze zjistit jen z nejakejch LOGu
a/nebo ladenim.

> Puvodne jsem to v konfiguraci mel nastavene jako auto=start, ale pokud
> dojde k ukonceni spojeni z protejsi strany, ztrate konektivity, nebo
> jinym problemum, tak uz se spojeni samo neobnovi.

Ano.

Jen mam potrebu upozornit, ze ...

> What usually works best is to use auto=route for your connection. The
> kernel will (re-)trigger the connection if it failed for whatever
> reason, and ensures that no traffic passes unencrypted

... tohle tak uplne neplati. IPSEC ma "by design" problem, ze nefunguje
dobre ve striktne client-server prostredi.

Predstav si klienta spojeneho se serverem. Na strane serveru dojde k
jednostrannemu zaniku aktualniho IPSEC spojeni. O tom ale klient nic
nevi a normalne posila IPSEC pakety. SServer je zahazuje, protoz epodl
enej nepatri zadnemu aktivnimu spojeni. Tim se k nemu nedostava zadny
pozadavek na ktery by server mohl odpovedet a kdyz server neodpovida,
neposila zadne pakety, ktere by aktivovaly trigger a handhaking noveho
spojeni. Sojeni pak je nepruchozi dokud hanshaking nezahaji klient, coz
se stane teprve po zaniku stavajiciho spojeni.

Ale to rikam spis pro doplneni, tvuj problem tohle asi nebude.