Podivne chovani gmirror/gpart

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Mar 15 09:38:50 CET 2022

pm-conf at kostax.cz wrote on 14.03.2022 16:18:
> nejprve zkusil nahrat geom_mirror. Ted uz jsem alespon videl chyby geom
> mirror timeout apod. Nehledal disk ada1, takze forget jsem asi pri te
> prvni "oprave" spustil. Timeoutoval ale i s tim diskem ada0, presnou
> hlasku uz si nepamatuju.

No, ta ej ale pomerne podstatna. Mirror ze dvou disku, z nichz jeden
chybi a druhy nefunguje je dost problematickej.

Potrebujes vedet, jestli problem s ada0 je fyzickeho charakteru, nebo
jestli jsou "jen" poskozene datove struktury, a pokud ano, tak ktere a jak.

> Co ale neslo je bezny prikaz gmirror clear a vlastne ani dalsi. Dostaval
> jsem hlasky jako unknown provider apod.

Nevime co s tim je, jestlize neni dostupny ani jeden disk z mirroru, pak
mirror neexistuje a nejde na nej zadavat zadne prikazy. Ale to varim z vody.

> Posledni vec, co jsem zkusil bylo vytvorit novy
> gmirror s jinym nazvem (gm1). A to fungovalo bez problemu. Rovnou jsem
> udelal insert druheho disku, upravil fstab a bootlo to bez problemu:
> mirror/gm1  DEGRADED  ada0 (ACTIVE)
>                       ada1 (SYNCHRONIZING, 17%)

Ted jeste aby to bootovalo, a to z kazdeho disku z tech dvou.