upgrade BSD 10.0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 23 08:16:25 CEST 2021

On 23.9.2021 1:21, cizek.milan at seznam.cz wrote:
> mám tu jeden neudržovaný stroj a potřebuji na něj doinstalovat ipmitool.
> Problém je s certifikáty, takže nemohu udělat základní upgrade (pkg apod.).
Tak kontrolu certifikatu vypni nebo posun datum do minulosti (problem s
certifikatem je nejspis v tom, ze expiroval). Ale nechal ses zahnat do
problemu o kolo driv. IPMITOOL ke svy praci zadny certifikaty
nepotrebuje. Upgrade nejakyho ca_root_nss tak s tvym problemem primo
nesouvisi. A ja bych to na tyhle urovni radeji neresil. Nechces
upgradovat ca_root_nss a uz vubec nechces nasledne upgradovat Perl a
buhvi co dalsiho te pkg donuti v dobrem zameru upgradovat. Ty chces jen
ipmitool

Takze moznosti:

a) stahnout si balicek ipmitool rucne a nasilne (pkg add ...) nainstalovat
b) stahnout strom portu, cd /usr/ports/sysutils/ipmitool; make ; make
install
c) upgradovat system a nasledne resit standardne

Moznost a) zavisi na tom, jestli nekde najdes hotovy balicek. Kdyz ne,
zkus rict, nastartuju starej m10 builder, mozna by na nem mohl byt (mas
to i386 nebo amd64 ?)

Modifikace a) - stahni si balicek ipmitool rucne pro FreeBSD 11, ty
jeste k dispozici jsou. Je sice ne uplne velka ale presto nenulova
sance, ze fungovat bude.

> Certificate verification failed for /C=US/O=Internet Security Research

Jestli ten ca_root_nss upgradovat chces, tak to asi nakonec nicemu
nevadi, i kdyz to nejspis nicemu moc nepomuze.

ca_root_nss obsahuje jen textovy soubory. Klidne vem hotovy balicek z
uplne posledni verze (tedy z dvanactky
http://pkg.freebsd.org/FreeBSD:12:amd64/latest/All/ca_root_nss-3.69_1.pkg)
a rucne nainstaluj. Rucne nainstaluj znamena bud' pkg add nebo opravdu
zcela rucne - z celyho balicku je zajimavej jedinej soubor a to
/usr/local/share/certs/ca-root-nss.crt ten je potreba vyndat (tar xjvf
... ) a nakopirovat

Z dlouhodobeho hlediska by bylo nejlepsi celej ten system upgradovat na
podporovanou verzi FreeBSD

Zasah do funkcniho stareho systemu je vzdycky trochu rizikovy. Proto
radeji, s ohledem na §2950 obc. zakoniku durazne varuju, ze tomu o cem
tady mluvime naprosto nerozumim ;-)