Problem s bootovanim po upgrade na 12.2

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Jul 27 17:03:00 CEST 2021

Nebyl bych to ja, abych nemel zase nejaky vyjimecny problem...

Stroj s FreeBSD 11.4 upgraduju na 12.2, jsou tam 4 disky se ZFS,
rozdeleno na dve partitions, kde na zacatku je mala 10GB sys partition a
tyto 4 jsou v ZFS mirroru - na tomto poolu lezi system i /boot, zbytek
je v RAIDZ, ale to asi pro bootovani neni podstatne. Swap ma taky na
kazdem disku partition a jsou v mirroru pres geom_mirror.

Upgrade systemu probehne normalne, ale po rebootu se to pokazde zasekne
po tom, co se naloaduji moduly.

Rucni prepis:

/boot/kernel/kernel text=0x16bdd44 data=0x140 data=0x75fe80
syms=[0x8+0x17e140+0x8+0x19bec3]
/boot/kernel/zfs.ko size 0x3bad38 at 0x247b000
/boot/kernel/opensolaris.ko size 0xa448 at 0x2836000
/boot/entropy size=0x1000
/boot/kernel/geom_mirror.ko size 0x27c00 at 0x2842000
/etc/hostid size=0x25
-

Dal se to nedostane. Zkousel jsem v boot menu Single user, Safe mode,
Verbose, ale nikdy z toho nedostanu vic nez tohle.

Predpokladam, ze kdyby byl problem s loaderem, tak by se system nedostal
ani do tehle faze.

Co tam je dal, na cem se to muze zaseknout?

Jak to nejak bliz debugovat?

Mirek