FreeBSD na arm

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Sun Mar 7 21:12:23 CET 2021

Asi jsem to trochu přehnal se sebedůvěrou.

Myslel jsem si, že je celkem dobrý nápad začít s:
FreeBSD 13.0-CURRENT r343862 GENERIC  arm

Bohužel už existuje RC1, která je ve formátu generic SD a já jí tím
pádem neumím nabootovat
Binární balíčky jsou ale dostupné pro novější verzi, než mám já.

takže tu mám situaci:
root at host:/tmp # pkg
The package management tool is not yet installed on your system.
Do you want to fetch and install it now? [y/N]: y
Bootstrapping pkg from
pkg+http://pkg.FreeBSD.org/FreeBSD:13:armv7/latest, please wait...
Verifying signature with trusted certificate
pkg.freebsd.org.2013102301... done
Child process pid=1263 terminated abnormally: Bad system call
root at host:/tmp #

Tak nevím, jak pokračovat.

Jo a aby se to nepletlo, tak jsem zkoušel image 12.1-RELEASE a ten mi
ani nenabootuje, že kernel nemohl otevžít device mmc.
pak jsem zkoušel 12.2-RELEASE a ten pro změnu nezná sata disk :(

ahci0: <Allwinner Integrated AHCI controller> mem 0x1c18000-0x1c18fff
irq 25 on simplebus0
ahci0: AHCI v1.10 with 1 3Gbps ports, Port Multiplier not supported
ahci0: quirks=0x2<NOPMP>
ahcich0: <AHCI channel> at channel 0 on ahci0

Tak vlastně moc nvím, jak mám pokračovat. Jestli se nějak pokusit
poskládat 13.0 RC1 (to bych musel nějak rozbalit image, protože
nabootovat ho neumím), nebo se pustit nějakou jinou cestou? Ale jakou?