ps stav svcexi

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 4 08:56:43 CET 2020

On 4.11.2020 8:31, Radek Krejča wrote:
> rychlý dotaz, co je tento stav procesu? Nemohu ho ukončit, restartovat,
> nic.
>
>   2197 root          2  20    0    11M  1996K svcexi   6  35.5H 4.35% nfsd

Proces ceka na ukonceni svych threadu a ty jeste neskoncily. Kdyz
zakouzlis s optiony u ps tak aby ti vypsal i informace o threadech,
mozna se i dozvis jaky.

Ale nebude ti to moc platny, thread se samostatne sestrelit neda.

V pripade nfs je duvod "zadreni" nejspise sitove etiologie.

A udelat s nim nemuzes nic protoze proces se prave ted nachazi v kernelu
- a jakekoliv signaly se budou zpracovavat teprve az bude aktualni
syscall ukoncen a process se vrati do userspace. To plati i pro SIGKILL.

To samozreejme hadam, a vzhledme k tomu, ze mam od tebe jedinny radek
tak dost odvazne, ale je to kvalifikovany odhad, protoze to je jedina
situace, kdy na proces nema "ukoncujici efekt" ani SIGKILL

Situaci vyresi az restart a, aniz bych te chtel moc strasit, i u toho uz
se mi stalo, ze se system zrestartovat nebyl schopen a byl nutny tvrdy
reset. Ale vetsinou to jde.