nat a firewall

jerry.mysak at email.cz jerry.mysak at email.cz
Thu Sep 10 17:21:39 CEST 2020

Ahoj

narazil jsem na další problém, se kterým si nevím rady.

Počítač má fungovat jako brána. Nechci rekompilovat jádro, vždycky jsem
firewal a NAT natahoval tak, že jsem vložil do /boot/loader.conf

ipfw_load="YES"
ipdivert_load="YES"

Pokud to ale udělám, ustřihne mi to po restartu  veškerý provoz.

v rc.conf mám:

firewall_enable="YES"
firewall_script="/etc/rc.firewall.rules" #soubor s pravidly pro firewall
firewall_logging="YES" #logovani firewallu
natd_enable="YES"
natd_flags="-f /etc/natd.conf" #soubor s pravidly pro nat

v nat.conf

a 193.179.xxx.xxx #schovej sit za tuto ver. adresu

u #prekladej pouze neregistrovane 192.168.x.x. 172.16.x.x. 10.x.x.x

provoz to ustřihne i když je v rc.confu vše co souvisí s firewallem a natem
zakomentovaný

co dělám blbě?

díky Jarda

--