prosba o pomoc nastavením postfixe a pár věcí okolo

jerry.mysak at email.cz jerry.mysak at email.cz
Thu Sep 10 09:41:01 CEST 2020

Ahoj

prosím o rady. Po 12 letech mi chcípnul domácí server. Loni jsem se na to
již připravoval, ale ten disk kde jsem měl vše odladěný jsem někam založil.
Veškeré poznámky byly na disku který umřel. A já skoro vše zapoměl, protože
se věnuji strojařině a tohle jsem nepotřeboval.

Nainstalil jsem postfixe a chci jej provozovat pouze se systémovými
uživateli (dříve jsem  měl uživatele v DB).

Zajímalo by mě, jestli musí být nainstalovany sasl (asi jo, když mám v
configu
smtpd_client_restrictions = permit_sasl_authenticated, permit_mynetworks
  )

případně jestli je sasl potřeba i pro něco jinýho.

Protože s instalací sasl je problém. Normálně proběhne, ale nejde spustit.

service saslauthd start
saslauthd does not exist in /etc/rc.d or the local startup
directories (/usr/local/etc/rc.d), or is not executable

a opravdu v těch adresářích nic není.

v logu postfixe je hláška:

 RCPT from mail.friko.cz[178.23.226.216]: 554 5.7.1 <jav at dvorec.eu>: Relay
access denied; from=<votruba at friko.cz> to=<jav at dvorec.eu> proto=ESMTP helo=
                              <efa.fruko.cz>

na co se mám kouknout, aby to prošlo?

prosím o blbuvzdorný rady. Fakt jsem z toho vypad a mám problémy si
vzpomenout i na základní příkazy.

Díky Jarda