pkg version

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Aug 24 18:54:14 CEST 2020

On 24/08/2020 08:14, Dan Lukes wrote:

> Jen nevim jak se presne chova pokud jich mas nakonfigurovanych vic - zda
> balik porovnava proti repository ze ktereho byl nainstalovan, nebo zda
> proti nejnovejsimu, ktery najde.

Na nekolika strojich pouzivam vice nez jeden repozitar s ruznou
prioritou a v nekterych pripadech to chovani muze byt trochu
"komplikovane". Normalne by to melo rozpoznavat aktualnost verze oproti
repozitari, ze ktereho byl ten ktery balicek nainstalovan, protoze tato
informace se v lokalni databazi udrzuje. Problem ale nastane v pripade,
ze jeden repozitar ma napriklad defaultni python 2.7 a druhy repozitar
3.7, pak je tu balicek "python" v obou repozitarich, ale jednou je to
2.7 a podruhe 3.7 a tam muze pkg version zahlasit, ze ten nainstalovany
je novejsi (starsi) nez ten v repozitari, i kdyz je nainstalovana stejna
verze, jako je v repozitari, ze ktereho byl balicek nainstalovan -
zkratka v tehle situaci dojde k pomateni (ignorovani) ze ktereho
repozitare ten balicek byl nainstalovan.

A co se toho puvodniho problemu tyce, tak hadam, ze jeden stroj byl
nainstalovan nekdy v minulosti a pouziva jako repozitar Lates balicky,
zatimco ten novejsi stroj pouziva Quaterly balicky. To se totiz pred
casem zmenilo (defaultni je ted quaterly branch)

# grep url: /etc/pkg/FreeBSD.conf
   url: "pkg+http://pkg.FreeBSD.org/${ABI}/quarterly",

Predpokladam, ze na druhem stroji bude

   url: "pkg+http://pkg.FreeBSD.org/${ABI}/latest",