Samba a spiace disky

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Aug 3 18:26:40 CEST 2020

On 03/08/2020 15:39, Peter Rosa wrote:

> Disky su zapojene v RAID1 poliach na radici Adaptec 5805, aac driver
> 2.1.9-1; lokalne su mapovane do mountpointov /data1, /data2, /data3, v
> sieti su zdielane cez Sambu. Kym boli vsetky disky SAS, nebol problem.
> Kedze v poslednej dobe neviem zohnat SAS disky za normalnu cenu, dal som
> tam SATAIII disky a tieto nove potvory sa uspavaju...

Nevim, jaky tenhle radic pouziva ovladac, ale pro nektere HW RAID radice
je moznost se na ty jednotlive disky dostavat SMARTem pres nejake
zarizeni jako /dev/mfid? a tam je pak moznost jednotlive disky
"aktivovat" z cronu tim, ze se pokusis precist jejich SMART status. To
obvykle disk probudi, ale taky zalezi na konkretnim HDD a jeho FW. Kazdy
vyrobce / model to muze mit jinak.
V nekterych pripadech se takhle da tem diskum poslat i nejaky ten ATA
command pro zruseni uspavani. To co drive delal ataidle se da dnes delat
pres camcontrol apm a camcontrol aam. Ale jestli se ti to podari
protlacit skrz ten radic, to netusim.
A myslim, ze mi nekdo z kolegu rikal, ze nektere radice maji primo ve
svem nastaveni moznost posilat diskum nejake ty APM / AAM prikazy, aby
disky (ne)parkovaly hlavicky.

Mirek