FreeBSD and HDD on/off

Jozef Drahovsky (FreeBSD cz) freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Mon Jun 22 10:02:27 CEST 2020

Ako vo FreeBSD povedať disku chod spať, aby sa potom vedel aj zobudiť?

Riešim tichý počítač s veľkým diskom. FreeBSD aj s logmi beží na SSD.
Druhý disk 4T je určený len pre dáta, s ktorými sa pracuje spravidla len
cez deň a aj to nie sústavne.

Vyskúšal som viacero diskov, kde vypínanie motorčeku disku záviselo od
vôle disku. Niektoré sa nevypli nikdy a tie, ktoré sa vypínali, tak sa
vypínali po niekoľkých sekundách nečinnosti a nerobili nič iné ako
zaparkovať / odparkovať, čo skrátilo ich životnosť.

Moje pokusy ovládania ACPI cez sysctl nedopadli najlepšie.

Má niekto tento problém vyriešený? Akú základnú dosku, aké disky použiť
a aké povely?

Jozef