Nerozpoznane zarizeni.

Jozef Drahovsky (FreeBSD cz) freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Tue May 12 11:05:41 CEST 2020

Vdaka za rozsiahle skolenie.

Do tejto oblasti som zabrdol davnejsie, ked som prehodil nainstalovany
FreeBSD na disku z jedneho mainboardu do druheho.
Bios disk rozpoznal, natiahol zavadzac systemu.
FreeBSD nabutovalo, vypisalo rozne zariadenia, ale disk z ktoreho dany
system nastartoval tam nebol a skoncil na znamej hlaske pre manualne
zadanie id disku.
Nasledne po nastudovani problematiky, som zistil, ze radic disku ma moc
novy chip a FreeBSD ho vtedy nepodporovalo.
Vyriesil som to poprehadzovanim hardwaru. Na pisanie noveho ovladaca som
si z viacerych dovodov netrufol.

Vyzera to tak, ze dnes budem donuteny jeden ovladac napisat.
Nie na priamo pripojene zariadenie, ale na zariadenie pripojene do USB.

Je to proprietarna usb mikroskopova kamera s tlacitkami, svetlami a
obojsmernou komunikaciou.
System ju ako USB zariadenie rozpozna, ale to je vsetko.
Nevytvori sa mi dev, cez ktore by som vedel so zariadenim zmysluplne
komunkovat.
Vo windovse viem debagovať komunikaciu s USB hubom,
respektive aj s konkretnym zariadenim a vidim co si sw a kamera posielaju.

Vie ma niekto nasmerovat na nejaky zmyslupny priklad pisania ovladacov /
drajvrov
pre uzivatelske zariadenia pripojene cez USB.
Ideálne funkcný priklad, ktory by som postupne modifikoval.
Mam predstavu vytvorit jedno dev pre obraz, druhe dev pre ovladanie.

Jozef

Dňa 11. 5. 2020 o 18:23 Dan Lukes napísal(a):