daily security run output, BYLO: pkg ako upratat chyby

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Apr 20 14:08:56 CEST 2020

Marek Soudny wrote on 2020/04/20 13:16:

> Ahoj,
>
> ohledne daily security run outputu bych mel otazku. Resite nekdo
> konsolidovany vystup z vice serveru? Je na to nejaky tool?
>
> Z par serveru se daily output da denne cist, ale z 20+ serveru uz to tak
> moc zabavny ctivo neni. Stacil by mi 1 mail za vsechny, s vyctem
> problemu (napriklad).

Ono je v takovem pripade asi lepsi, mit proste samostatny monitoring a
tyhle e-maily pak vypnout.
Nektere veci, co umi skutecny monitoring, tyhle e-maily stejne
nereportuji. A zbytecne roubovat nejaky parser na vystup e-mailu, to je
taky komplikace navic.

A kdyz uz ne monitoring, tak si radeji napsat nejaky shell skript, nebo
playbook (pro Ansible a tak podobne), co si clovek spusti kdyz chce a
ono se to pripoji na vsechny ty servery a vytahne z nich potrebne
aktualni info (treba o mistu na disku, balickach s bezpecnostnima
problemama atd.)

Mirek