bootovani s grubem a ZFS BE

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Apr 1 19:53:44 CEST 2020

Dan Lukes wrote on 2020/04/01 08:48:

> Ty napsane v loader.conf

Ve skutecnosti se ty, co jsou v loader.conf, kopiruji prikazem
grub-mkconfig do toho /boot/grub/grub.cfg a loader.conf se pri bootu
vubec nepouzije.

> Ano, nektere scripty si natahuji moduly.

Tak uz vim, v cem byl zakopany pes.
Spustenim /etc/rc.d/mountcritlocal dojde k zavolani mount -a a tim se
primountoval puvodni Boot Environment (stara verze) pres aktualni root
filesystem, protoze tento oddil mel chybne nastaveno "canmount=on" (ZFS
property).
Takze vsechny dalsi rc skripty, ktere se spousti po mountcritlocal a
nacitaji nejake moduly kernelu, zpusobovaly ty chyby - nacitalo to stare
verze modulu do noveho kernelu.
V single user rezimu jsem nastavil canmount=off a uz to bootuje spravne.

Ted mam sice jeste problem, ze se mi nedari na prihlasit (spustit KDE),
ale to uz je jina pohadka...

Mirek