bootovani s grubem a ZFS BE

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Mar 31 21:20:42 CEST 2020

Miroslav Lachman wrote on 31. 3. 2020 12:30:
> Znovu jsem zkusil nabootovat do noveho BE, ale jako single user, coz jde
> (nenacitaji se dalsi moduly). Znovu se podivam do /boot/kernel a opet
> vse v poradku - novy kernel, nove moduly.

A kdyz se je v teto situaci pokousis naladovat rucne tak to jde bez reci ?

> Nebo co dalsiho tam jeste muze byt za problem, co zpusoby vyse popsanou chybu?

Mozna je to jen moje mala znalost ZFS, jak vseobecne znamo, my se nemame
radi, ale neni to tak, ze kdyz mas root na ZFS, tak loader ve
skutecnosti nestartuje kernel ze ZFS (protoze s tim pracovat neumi), ale
startuje ho ze zvlastniho svazku (zrejme toho, kteremu rikas BE) ...

... zatimco kdyz koukam na konfiguraci GRUBu (ktery ostatne taky
prakticky neznam) tak vidim "insmod zfs" - tedy jako by snad ten grub
videl primo na tu ZFS partition a kernel loadoval z ni.

Nejmene tim by se od standardni load procedury odlisoval. Co takhle GRUB
existenci ZFS vubec nezatezovat a praci se ZFS nechat az na kernelu, tak
jak se to deje u standardniho loaderu ?

Zda to muze byt pricinou popsaneho problemu netusim - preci jen, mluvim
o natahovani ZFS, ktery neznam, GRUBem, ktery neznam taky a celou teorii
stavim na odhadnutem(!) vyznamu jednoho radku z konfigurace GRUBu.

Ale nikdo jiny se k odpovedi nema ...

Dan