invalid value 'gnu++17'

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Oct 12 21:20:12 CEST 2019

On 12.10.2019 17:14, cizek.milan at seznam.cz wrote:
> Tj. obraz vytuhne na "/" a dál nic. Končím takto: https://snipboard.io/GkQN8F.jpg
> Zajímavé je to, že systém na pozadí normálně komplet najede (je vidět disková aktivita, IP ožije). Jen prostě jakoby zamrzl obraz a asi i klávesnice.

No, to skoro vypada, jako by system za konzoli zvolil misto VGA karty
seriak.

> problém s "tuhnutím" vyřešen, pomohlo přidat kern.vty="sc" do /boot/loader.conf

OK, svoji predchozi vetu jsem v textu nechal prestoze vime, ze tahle
pricina to neni. Mohla by byt nekdy jindy u nekoho jineho.

Takze vime, ze problem je s 'vt' ovladacem konzole. Zvolene reseni,
navrat k starsimu 'sc' ovl;adaci je lokalne vyhovujici, ale dlouhodobe
reseni to moc dobr eneni, protoze 'sc' technologie jejiz podpora konci a
pokdu nenarazis na problemy s 11.3 verzi, narazis na ne nejspis pozdeji
pri prechodu na 12.x

Zkus misto
kern.vty="sc"
dat
hw.vga.textmode=1

Pravdepodobnost, ze problem souvisi s pouzivanim VGA karty v grafickem
rezimu neni uplne mala.

> Bootnul jsem z live (12.0), stahnul z NFS zálohu, vybalil a přeplácnul alespoň passwd a group

> Obnovil jsem master.passwd a použil pwd_mkdb -p /etc/master.passwd. Neuvědomil jsem si, že bsd má hesla už jinde. :-)

Bingo ;-)

Dan