invalid value 'gnu++17'

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Aug 28 23:27:11 CEST 2019

Jsem byl nejakou dobu pryc a koukam, ze jste se venovali tomu, proc
pocitac po upgradu nefunguje (jakkoli to je asi nejlepsi metoda jak
problem vyresit) ale ne tomu, co s tim na aktualnim systemu.

On 21.8.2019 16:34, Cizek Milan wrote:
> Tam mi při kompilaci závislostí u každého c souboru failuje s následující hláškou
> error: invalid value 'gnu++17' in '-std=gnu++17'
> Chci se zeptat, jestli je nějaké možné řešení, abych daný port přeložil.

No, port se dozaduje kompilatoru, ktery ma nejake vlastnosti a to tvuj
stavajici nema. Respektive, pokud se to zacalo dit u vice portu, system
tohle povazuje za vhodny "default".

Takze jednou moznosti je zmenit "default" na neco, co tvuj kompilator umi.

Ve stromu portu
Mk/Uses/compiler.mk
mas radek
CXXSTD

Tak z nej gnu++17 odstran (a muzes i jine hodnoty, ktere aktualni
kompilator nepodporuje).

Je pravda, ze takovahle globalni zmena ti vyresi porty, ktere nemaji
zadne specialni pozadavky.ikoliv ty, ktere takovy kompilator opravdu
potrebuji.

No, ale ty zas muzes prekladat nikoliv systemovym kompilatorem, ale
portovym, novejsdim, ktery si prelozis.

> Možná mam starý clang? Dá se případně vypřekládat samostatně?

Samozrejme - v portech je na vyber cela rada verzi:
echo /usr/ports/devel/llvm*

Mela by stacit 6.0 - systemovy prekladac je prave tehle verze. Pak uz
jen konkretni port prelozis portovym prekladacem, ne systemovym.