Problem s pam_mysql - make_scrambled_password

pm-conf at kostax.cz pm-conf at kostax.cz
Mon Aug 19 08:10:43 CEST 2019

Tak jsem to nakonec vyresil, i kdyz trosku jinak.

Bylo jedno, zda pouziju mysql nebo maria. U mych verzi chyba nastavala u
obou. Kdyz jsem se do toho vic zacetl, zjistil jsem, ze
make_scrambled_password nikdy nemela byt soucasti API, ale spousta sw ji
pouzivala. V poslednich verzich obou databazi se to ale meni.

Pomoci nm -d /usr/local/lib/mysql/xxxx.so.yyy
jsem zjistil, jak se ta funkce ma jmenovat - my_make_scrambled_password
pro mysql a ma_make_scrambled_pasword pro mariadb. Kdyz jsem zkusil
upravit zdrojaky, chyba se sice ztratila, nicmene k overeni nedoslo a
dostaval jsem hlasku, ze vsechny pokusy byly neuspesne.

Zde ale nevim, jestli jsem nemel i jinou chybu, nejsem si na 100% jisty,
protoze pak jsem jeste zkousel sahat do /etc/pam.d/smtp

Prozkoumal jsem ostatni servery a rozdil byl v tom, ze vsude mam mariadb
10.1, zde byla 10.3. 10.1 vyuziva libmysql.so.18. Zkusil jsem nasadit
nizsi verzi a rozjelo se to. 10.1 ma podporu do konce roku 2020.

Takze docasne reseni mam a u novych serveru uz radeji mysql/maria funkci
password() pouzivat nebudu, kdyz se to ted meni. Mysql 8.0 uz fci
password v podstate nema, musi se pomoci mysql_native_password apod.

Diky za rady
PM