GCC na FreeBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Aug 8 20:14:21 CEST 2019

Peter Rosa wrote on 8. 8. 2019 14:42:
> prosim, je nejaka moznost, ako prinut system portov, aby pouzil jednu a prave jednu verziu GCC?

Kompilator neurcuje system portu nejak sam - pozadavky na kompilator si
specifikuje kazdy port zvlast.

Bud' tak, ze uvede pozadovane vlastnosti kompilatoru, nebo tak, ze primo
urci konkretni kompilator a k nemu verzi (presnou, nebo minimalni).

System portu pak vybere takovy kompilator, ktery pozadavku portu vyhovuje.

Ve vetsine pripadu by melo stacit jedno GCC, to nejnovejsi, a pripadne
nastav default verzi gcc prave na tuhle. A vsechny ostatni verze
odinstalovat.

To ale neni "donuceni". Pokud budes prekladat port, ktery si vyzada
prave a pouze gcc8 a vedle nej jiny, ktery si vyzada prave a pouze gcc9
tak stejne system jako zavislost prelozi obe.

Co se "donuceni" tyce, mohl bys identifikovat ty porty, ktere pozaduji
neco co jim poskytnout nechces a zeditovat jejich Makefile (nebo se do
nej prinejmensim podivat - nekdy lze pozadavky modifikovat pouzitim
optionu).

Alternativne muzes ta gcc proste nekompilovat, ale instalovat odjinud
jako hotove packages cimz usetris cas (a kompilovat si jen vsechno ostatni).

Stejne mas asi smulu na to co kompilujes. Na mem systemu centralnim
distribucnim systemu je prelozeno 940 ruznych portu. Ale gcc tam vubec
nemam.

Mozna si vsechny porty svymi pozadavky vystaci s llvm80, ktere tam mam.
To se mi preklada a balickuje takrka 20 hodin a typicky jednou az
dvakrat u toho ten virtual zabenduje ... ;-(