Mrtvá klávesa s háčkem v QT5?

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Jul 31 10:31:33 CEST 2019

Ahoj,
  máte někdo KDE5 a funguje vám v KDE5 aplikacích zadávání znaků s háčkem
přes mrtvou klávesu? V KDE4 mi to šlo, ale po upgrade na KDE5 už ne.
A zdá se, že je to záležitost QT5, protože to nefuguje ani v konsole,
ani v editoru kate. V xorg.conf mám

Section "InputClass"
    Identifier "Keyboard"
    MatchIsKeyboard "on"
    Option "XkbLayout" "us,cz"
    Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,grp:win_switch,grp_led:caps,terminate:ctrl_alt_bksp"
EndSection

a aplikace jako firefox nebo libreoffice nebo jiné, které nejsou založené
na QT5, fungují. Jen cokoli s QT5 po mrtvé klávese s háčkem generuje nesmysly,
např. místo "ř" v kate dostanu přeškrtnuté o. Mrtvá klávesa s čárkou je
v pořádku. A češtinu mám přes LANG=cs_CZ.ISO8859-2.

Děkuji.