Sendmail + STARTTLS

Peter Rosa prosa at pro.sk
Fri Jun 21 15:01:33 CEST 2019

Zdravim vsetkych,

prosim o radu s nastavenim Sendmailu.

Davnejsie som spojazdnil STARTTLS + SMTPAUTH. Odvtedy pri pripojeni na
port 25 (alebo 587) a EHLO objavia (okrem ineho) odpovede:
    250-AUTH DIGEST-MD5 LOGIN
    250-STARTTLS

Port 587 vyuzivam hlavne ja na posielanie mailov z weboveho servera a z
klientov v lokalnej sieti, neviem, ci ho pouziva aj nejaky server z
internetu. Predpokladam, ze vacsina (vsetci?) sa snazia pripojit na 25.

Problem je so STARTTLS - z nejakeho dovodu cca 2 % serverov zvonka nie
su schopne poslat mojmu serveru nic. Vo /var/log/maillog sa objavi
NOQUEUE: connect from XXX [IP.A.D.R.E.S.A] a ziadna sprava neprejde.

Zatial to riesim pridanim riadka do /etc/mail/access:
    srv_features:XXX   S
co sposobi, ze sa serveru XXX neponukne STARTTLS => spravy prijimam.

Chcem to vyriesit nejako vseobecne. Napadlo ma riesenie, ze na porte 25
by neponukal STARTTLS nikomu, ponukol by ho iba na 587. Ale neviem, ci:
A) je to spravne riesenie ?
B) ako upravit konfiguraciu sendmailu ?

Vopred dakujem pekne za postrcenie. Prajem prijemny vikend,

--

Peter Rosa