Root Remount (reroot) ze ZFS na jine ZFS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed May 29 13:54:37 CEST 2019

V popisu projektu se pise:
> system performs a partial shutdown, killing all processes and unmounting the rootfs, and then partial bringup, mounting the new rootfs, running init, and running the startup scripts as usual.

Tedy o odmountovavani dalsich FS nic.

Mas pravdu ze man 8 reboot pise:

> unmounts all filesystems

Ted je ale otazka, jestli je chyba v kodu, nebo v manualove strance.

Podle popisu chovani to vypada, ze odmountovani zajistuje kod
filesystemu a v kazdem je to implementovano jinak. To je asi v jednom z
nich spatne, ale ani z tohohle se neda rict v jakem.

> Nevite, jak lze zabezpecit, aby se to kompletne odmontovalo?

Proste je pred volanim reboot -r odmountovat explicitne ?

> Mam nesifrovany ZFS pool (base), do ktereho nabootuju, tam pripojim sifrovany ZFS pool (private) a pak do nej rerootuju.

Jen ze zvedavosti - takze to mas tak, ze pocitac nastartuje jen pokud je
pritomna obsluha, ktera zada heslo ?

Ja delal neco podobneho, ale nemaje o existenci reroot zadne poneti, tak
to mam tak, ze pocitac bootuje z flash (ktera sama je zabezpecena a
nejprve je nutne ji odemknout zadanim kodu na HW klavesnici, ktera je
primo na flashce), v ramci toho bootu se (z flash) nacte klic pro GELI,
obsluha navic muzu zadat i heslo - a pak system dobootuje a rovnou
mountne uz odemceny svaazek na disku. Ted, kdyz jsme se dozvedel o
reroot, tak mi ale stejne nevychazi, ze to ma smysl predelavat. Klic
stejne musi odnekud prijit, na nesifrovanem svazku lezet nemuze, takze
bez flash se stejne neobejdu - no a to uz pak nepotrebuju ten reroot.

Ale je pravda, ze ja pro rootovske svazku zasadne nepouzivam ZFS.