Chroot SFTP, noFTP, noSCP, noSSH

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Tue May 14 23:53:33 CEST 2019

Dňa 14.05.2019 o 21:33 Ivo Hazmuk napísal(a):

> Ahoj,

> toto jsem řešil nedávno. Je to trochu opruz, ale jde to.
>

> 1) Nainstaluj si scponly shell a do /etc/shells přidej cestu k
> scponly. Nejspíš "/usr/local/bin/scponly".

Nainstaloval  som scponly a funguje u vsetkych userov ktorym som v
passwd zmenil shell na /usr/local/bin/scponly
Pokus o SSH ihned ukonci
SFTP ide a aj proces ma ID z passwd daneho usera

Ale chroot sa mi zatial rozbehnut nepodarilo
aj som prekompiloval scponly aj zaskrtol ze chcem chroot
aj sa vytovrilo okrem /usr/local/bin/scponly
aj /usr/local/sbin/scponlyc a uviedol som ho v passwd

Ked ho uvediem v passwd u daneho uzivatela tak sa neprihlasim a v logu
je chybova hlaska
"chroot dir not owned by root: /web/userxy"

Zda sa mi, ze som nepochpil tvoju poznamku o nastaveni domovskeho adresara.
Tam je viazane na uzivatela root a skupinu ftp?
odkial berie adresu pre chroot z passwd alebo od inakadial?