problem s BINDem / dhclient

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Apr 28 23:34:30 CEST 2019

Dan Lukes wrote on 2019/04/28 22:36:

> To "send_packet: Permission denied" to naopak osvetluje naprosto jasne.
> A uvahu, jejimz vysledkem je zaver "by to nemelo vadit" bych si docela
> rad precetl.

To jsem si to jenom ja spatne vylozil. Kdyz jsem to ted cetl znovu, tak
uz to chapu jinak :(
https://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-questions/2005-January/071188.html

> [...]
> interface odstranena, dhclient je schopen domluvit "novy pronajem".
>
> Zbyva otazka jak se lisi pozadavek na "novy pronajem" od pozadavku na
> "prodlouzeni najmu". Tech rozdilu je vic, ale kvalifikovany odhad
> priciny je tento:
>
> kdyz interface adresu nema, odchazi pozadavek z 0.0.0.0 na 255.255.255.255
> kdyz ji ma, tak odchazi z te, kterou ma primo na adresu DHCP serveru,
> ktery minule adresu pridelil
>
> To je pravdepodobny rezim prace DHCP klienta, prestoze jsou mozne i jine
> varianty.
>
> No a firewall propousti jen ty prvni pakety ...

Na firewallu nemam zadne pravidlo, ktere by jmenovite povolovalo cokoliv
na DHCP portech 67 a 68. I tak to adresu dostane.
Predpokladam, ze je to na zaklade pravidla, ktere povoluje odchozi UDP s
keep state:
pass out on bge0 inet proto udp all keep state

Zkusmo jsem pridal jmenovita pravidla, povolujici obousmerny provoz mezi
porty 67 a 68

pass in quick on bge0 proto udp from any port = 67 to any port = 68 keep
state
pass out quick on bge0 proto udp from any port = 68 to any port = 67
keep state

Ale v logu se mi zase objevilo dhclient[40538]: send_packet: Permission
denied.

Takze co by melo byt povoleno?

Mirek