Re: freebsd a pureftp s virtuálními uživateli -odmítá přihlásit

jaroslav.votruba at dvorec.eu jaroslav.votruba at dvorec.eu
Fri Apr 26 10:35:47 CEST 2019

> Zkontroluj vlastnika toho adresare ktery ma uzivatel prideleny na ftp
> pristup (je to podrobneji v dokumentaci). Pokud tam neni vlastnik, tak
> ti login failne i se spravnym heslem. Jinak pokud se nemylim , sla i
> autentizace hodit do debugu, abys mohl videt co vlastne dostal.
>
> ViK

ahoj
tak problém byl ve vlastnictví té databáze pureftpd.pdb. Není mi jasný
proč když pureftp běží pod uživatelem ftp si vytvoří DB pod rootem.

Ale při připojení nastal jiný problém. Přihlásím se, ale pureftp mě hodí
do rootovskýho adresáře místo toho určenýho.

ftp> open localhost
Connected to localhost.
220---------- Welcome to Pure-FTPd [privsep] [TLS] ----------
220-You are user number 1 of 50 allowed.
220-Local time is now 10:09. Server port: 21.
220-IPv6 connections are also welcome on this server.
220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.
Name (localhost:votruba): jarda
331 User jarda OK. Password required
Password:
230 OK. Current directory is /
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp> pwd
Remote directory: /
ftp> lcd
Local directory now: /root

tam samozřejmě nemám žádný práva, takže mě to nenechá zadat žádný příkaz (
což je dobře).

ale cesta je jinam

 pure-pw show jerry

Login              : jerry
Password           : $argon2id$v=19$m=65536,t=2,p=1$NC9CBIVj1NX
UID                : 1004 (ftpuser)
GID                : 1004 (ftpgroup)
Directory          : /usr/local/virtual/ftp/jerry/./

práva na adresář pro uživatele pod kterým jsou zřizování virtuální
uživatele jsou nastavena na 751 přímo od pureftp

Nějaký nápad co s tím?

Logy jsou druhá věc
i když v configu je zadaná cesta, tak to zapisuje paličatě do /log/xferlog

Jarda