freebsd a pureftp s virtuálními uživateli -odmítá přihlásit

jaroslav.votruba at dvorec.eu jaroslav.votruba at dvorec.eu
Fri Apr 5 12:09:11 CEST 2019

Zdar
rozběhal jsem pureftp , ale mám problém s virtuálními uživateli v DB pureftp

uživatele jsem vytvořil, vytvořil DB příkazem pure-pw mkdb.
když testuji tak

ftp> open 192.168.0.101
Connected to 192.168.0.101.
220---------- Welcome to Pure-FTPd [privsep] [TLS] ----------
220-You are user number 1 of 50 allowed.
220-Local time is now 11:54. Server port: 21.
220-IPv6 connections are also welcome on this server.
220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.
Name (192.168.0.101:votruba): user aaa
331 User user aaa OK. Password required
Password:
530 Login authentication failed
ftp: Login failed

v configu mám
ChrootEveryone               yes
BrokenClientsCompatibility   no
MaxClientsNumber             50
Daemonize                    yes
MaxClientsPerIP              8
VerboseLog                   yes
DisplayDotFiles              yes
AnonymousOnly                no
NoAnonymous                  no
SyslogFacility               ftp
DontResolve                  yes
MaxIdleTime                  15
LimitRecursion               10000 8
AnonymousCanCreateDirs       no
MaxLoad                      4
AntiWarez                    yes
Umask                        133:022
MinUID                       100
AllowUserFXP                 no
AllowAnonymousFXP            no
ProhibitDotFilesWrite        no
ProhibitDotFilesRead         no
AutoRename                   no
AnonymousCantUpload          no
MaxDiskUsage                   99
CustomerProof                yes
TLS                          1
TLSCipherSuite           HIGH
CertFile                 /usr/local/etc/ssl/private/pure-ftpd.pem
CreateHomeDir               yes
AltLog                       stats:/var/log/pureftpd.log
PureDB                       /usr/local/etc/pureftpd.pdb

v první řadě ftp nic nezapíše do souboru pureftpd.log , ale do messages.
Tam je ale jen

[WARNING] Authentication failed for user [user aaa]

podle dokumtace co má projekt na webu se má zkompilovat s podporou pureDB
( pres make config nic takového nenabízí) a pak dokumentace říká:

Then, add this switch to your usual pure-ftpd switches:

-l puredb:/path/to/puredb_file

takže mám 2 otázky:
-jak donutit ftp zapisovat do svého logu
-jak přesvědčit po startu ftp, aby se to načetlo svou DB

díky
Jarda