PF a NAT pro lokalni sit / MTU / Solved? (Jo.)

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Mar 24 22:45:10 CET 2019

Dan Lukes wrote on 2019/03/24 02:17:

> Sice's napsal "vzdy pritomno", ale v zapeti jsi uvedl nastaveni xl0 na
> starem a bge0 na novem routeru, pricemz IPv6 LL adresa byla jen na xl0
> stareho routeru. Takze "vzdy" zrejme neni tak uplne vzdy ;-)

Mas samozrejme pravdu. Ja uz jsem proste "mluvil" z cesty. Stravil jsem
s resenim tohoto problemu zhruba 15 clovekohodin ruznych pokusu a omylu,
procitani nejakych diskuzi na netu atd., takze v ten okamzik, co jsem to
napsal, bych byl schopen prohlasit, ze Zeme je placata a krychle kulata :)

> Spatna otazka. Nemas jinou moznost, ergo je to nejmensi prasarna z moznych.

Diky, to jsem chtel slyset!

> Chyba v tom modemu. Muze existovat zpusob, jak ji "opravit"
> konfiguracnim zasahem, ale spis tezko pujde o postup, ktery najdes v
> uzivatelskem manualu. A pravdepodobnejsi je, ze to nepujde vubec, Chyba
> muze byt opravena v novejsim firmware modemu. A taky nemusi. Novy
> firmware navic znamena vymenit "stare dobre zname chyby" za sanci na
> "nove a jeste nezname".

Do firmware stourat nebudu. Ono ho nejak vzdalene nahrava UPC a mam
takovy pocit, ze i kdybych tam nacpal jiny, ze se tam casem zase
automaticky nahraje ten jejich.

Spis asi zkusim dat dokupy nejaky bugreport, poslat jim to na technickou
potvoru a at se s tim snazi neco udelat. Ostatne je to jejich zarizeni,
takze zakaznik jiste nema ani pravo do neho zasahovat...

Takze znovu dekuju vsem zucastnenym za rady, tipy, konzultace. Bez vas
bych na to nejspis neprisel.

Mirek