zalohovani zmenenych + novych souboru / Kolko casov suboru pozna FreeBSD?

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Mar 16 23:16:10 CET 2019

Dan Lukes wrote on 2019/03/16 21:56:

> Takze, ono to je trochu komplikovane - nejen s poctem dostupnych casu,
> ale i s presnym vyznamem kazdeho z nich.
>
> A to je jeste uplny nic proti tomu, kdybys chtel svepomocne resit
> zalohovani a obnovu.

No kdyz uz jsi to tema nakousnul, tak mi bliklo v hlave, ze bych
potreboval zmenit zpusob zalohovani jednoho stroje...
Duvod: je tam asi 4TB dat v souborech o velikostech od desitek kB do
jednotek MB v pomerne kosate strukture adresaru.
V soucasnosti se zalohuje rsyncem (uz asi 10 let) a zacina s tim byt
problem, jak je souboru vic a vic, tak strasne dlouho trva, nez se
zjisti, kde vsude se zmenily soubory, nebo nekdo nahral nejaky novy,
pripadne stary soubor nekdo smazal. Predpokladam, ze rsync prave
projizdi celou adresarovou strukturu a hleda zmeny mtime / ctime na
zdrojove a cilove strane. Denne se takhle synchronizuje sotva 1GB dat,
ale trva to asi 6-8 hodin, podle vytizeni disku... a to je ten problem,
ze to ovlivnuje produkcni provoz.

Existuje nejake reseni, ktere by dokazalo bezet na pozadi, z kernelu
dostavat informaci o tom, ktere soubory se zmenily a pak je jednou za
den je synchronizovat na zalohovaci stroj?
Vim, ze si pred casem nekdo z FreeBSD komunity hral s rsyncem a snad
napojenim na kqueue, ale tam pak byl snad zase nejaky problem, ze
sledovani prilis velkeho mnozstvi souboru vedlo k zabrani velkeho
mnozstvi pameti.

Takze jak se da tohle rozumne resit?

Mirek