VoIP ustredna za NAT

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 11 14:57:42 CET 2019

On 11.3.2019 11:39, Peter Rosa wrote:
> prosim o pomoc s nastavenim firewallu (IPFW) pre pripojenie VoIP.

> Vsetko mi funguje okrem pripojenia ustredne. Ak to dobre chapem, tak
> vsetka komunikacia ustredne prebieha vylucne cez jej proxy (sip) -
> signalizacia aj hovory.

Hovory mohou a nemusi jit pres proxy. Jestli jdou nebo nejdou vi jen
tvuj poskytovatel. Takze ti nemohu rict, jestli postaci "udelat diru"
jen vuci $sip, nebo je/jsou treba dira/y i jinam. Taktez nevime (protoze
to tak byt muze a nemusi) jestli SIP signalizace probiha pres UDP. Muze
taky probihat pres TCP.

U rozumnych provideru jsou potrebne informace uvedene v dokumentaci, u
tech prijatelnych jsou dostupne alespon na vyzadani.

> Sucasne plati, ze prihlasenie iniciuje ustredna  a toto prihlasenie udrzuje otvorene.

Ne. Co hovor (jak prichozi tak odchozi) to samostatne spojeni pro
signalizaci.

Registrace je jen zpusob, jak poskytovateli (proxy) oznamit kam ma
dorucovat hovory kde ty jsi volany.

Prvni co musis zjistit je, jestli se ustredna registrovat vubec dokaze -
to znamena podivat se na prochazejici pakety a overit, zda ven odchazi
SIP/REGISTER a zda je registrace uspesna (200 xxx odpoved).

Dalsi co musis zkontrolovat je, zda ustredna v ramci registrace
poskytuje usetrene nejakou adresu, ktera k tomuto ucelu pouzitelna (tzn.
nemuze to napriklad byt privatni adresa - ta je z venku nedosazitelna).
A pripadne upravit konfiguraci ustredny (detaily viz dokumentace k
ustredne) tak aby protistrane pouzitelnou adresu poskytovala.

Dalsi problem jsem uz zminil - media nemusi jit/prichazet z/na $sip. A i
pokud ano, ustredna pri sestavovani spojeni dohaduje s protistranou
adresy - a i ty musi byt spravne, nemohou to byt nedosazitelne vnitrni
adresy. I zde muze byt nutne upravit konfiguraci ustredny.

No a pak se uvidi co dal.