NFS server v jailu

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Fri Mar 8 18:12:44 CET 2019

Zdravím,
hnad na začátek se přiznám, že s NFS serverem jsem nikdy nic nedělal
(neměl jsem tu potřebu), ale teď bych to zřejmě dočasně potřeboval
rozběhnout.

Tedy přesněj potřebuju namountovat jeden adresář z jednoho jailu na
serveru A do nějakého jailu na serveru B. NFS je jediné, co mě napadlo,
jak to řešit. A protože nechci, aby mi nfs server běžel na hostovacím
systemu serveru A, potřeboval bych jej spustit v jailu. NFS klient pak
klidně už může běžet na hostovacím stroji B, nemusí být nutně schovaný v
tom jailu. všechny stroje běží na veřejných adresách, tak je otázka,
jaké je tam potřeba zabezpečení - na druhou stranu jsou to stroje
zapojené do jednoho switche, takže zřejmě nehrozí nějaké odposlouchávání
provozu (snad).

takže - v jailu na serveru A mám /etc/exports:
/usr/local/test -maproot=0 [IP serveru B]

v /etc/rc.conf:
nfs_server_enable="YES"
rpcbind_enable="YES"

service rpcbind start proběhne a sockstat -4l mi říká, že
rpcbind poslouchá na udp:111, udp:788, tcp:111
mountd poslouchá na udp:691, tcp:691

...opravdu tam potřebuju i mountd?

jenže při pokusu o service nfsd start dostanu hlášky:
sysctl: vfs.nfsd.nfs_privport=0: Operation not permitted
NFSv4 is disabled
sysctl: vfs.nfsd.server_max_nfsvers=3: Operation not permitted
Starting nfsd.

a v messages je chybová hláška:
nfsd[80528]: Can't read stable storage file: Operation not permitted

A teď nevím, jestli mi někde něco chybí a nebo to jen souvisí s tím, že
se to snažím spustit z jailu. Google zarytě mlčí a nebo se ho ptám blbě.

A nebo jsem někde něco nepochopil a snažím se o nesmysl.

A nebo mám momentální úplné zatmění a dá se to řešit úplně jinak a
elegantněj.

Mohl by mě prosím někdo trochu s rozběhem nakopnout?

Děkuji,

--
Zbyněk Burget
Mlýnská 397