Ako poslat mail po reboote?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Mar 5 12:50:09 CET 2019

On 5.3.2019 12:34, Peter Rosa wrote:

> OK, a tie presmerovania vystupov do mail resp. sendmail nepotrebuju
> beziaci MTA, pretoze...?

Jak prikaz "mail" tak "sendmail" (s danymi parametry) neudelaji nic
jineho, nez ze mail vlozi do odesilaci fronty ( =vytvori soubor ve
spravnem formatu v urcenem adresari).

Proc by na to mel byt potreba nejaky dalsi bezici proces ?

Ano, nekdy pozdeji, se rozjede sedmail v roli "queue runner" (to urci
parametry pri jeho spousteni, tento sendmail se spousti v ramci
/etc/rc.d/sendmail). Tohle uz je obsluzny daemon te fronty - a vybira z
fronty (adresare) ty soubory (je mu jedno kdo a jak je tam vytvoril a
odesila je. Ale na vkladani pozadavku do fronty neni treba aby bezel -
vlozit maily jde a budou tam kysnout dokud ho nekdo nespusti. Pak se
vyporadaji.

> Ako presmerovanie chapem ja, tak na presmerovani by mal skript zastavit
> a cakat, kym bude moct vystup presmerovat - iba ze by nie...?

To chapes spravne - pokud konzument vystupu (to, co je na prave strane
od '|' zrovna vystup nekonzumuje, tak producent (to co je nalevo) ceka.

Ale v nasem pripade jak mail tak sendmail ochotne konzumuje. On s tim
vstupem stejne neudela nic jinyho, nez, ze ho doplni obalkou a flakne ho
do adresare. Neni na co cekat.