gpsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 28 09:53:10 CET 2019

On 28.2.2019 9:18, Jindrich Fucik wrote:
> Mám tady jeden volný GPS přijímač a tak jsem si říkal, že bych ho  připojil do počítače a udělal si z něj zdroj hodin.
> Vím, že na to potřebuji gpsd

Zastavil bych se uz u tohohle.

Prakticky ze vsech GPS lezou data v podobe textovych NMEA zprav. Zalezi
na to jak je budes pouzivat, ale nejmene samotne ziskani te informace je
dost trivalni a pokud by mi stacila presnost na vteriny, dalo by se to
zvladnout i jednoduchym shellovskym scriptem.

> ale když jej chci nainstalovat z balíčku,
> tak mi to nabídne stáhnutí 84 doprovodných balíčků (převážně X knihovny).

Na svete ve skutecnosti neexistuji zadne "obedy zadarmo".

Kdyz si chces usetrit tech par minut, co by bylo potreba na vlastni
prelozeni si, a chces instalovat z hotovych balicku, musis pocitat s
tim, ze to nekdo prelozil nikoliv nutne v tak minimalni variante, jaka
by postacovala prave tobe.

> Předpokládám, že nějaká menší verze neexistuje.

Nikdo ti nebrani si to prelozit sam, bez optionu X11 (a cele rady
dalsich zbytecnosti vcetne podpory spousty ruznych konkretnich modelu
GPS prijimacu, ktere ty ale nemas).

Ale vratim se jeste k zacatku sve odpovedi - nejsem si uplne jistej, ze
gpsd je odpoved na tvoje zadani. Mas rozmysleno jak ten jeho vystup
dostanes do ntpd ? A jakou presnost to reseni bude mit ?

Abys ve vysledku nemel mene presny zdroj hodin, nez kdybys to
synchronizoval proti jakemykoliv vnejsim MTPD serveru ...