hodiny

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Sun Feb 10 20:34:26 CET 2019

Hezký večer ve spolek,

mám takovou otázku, které nerozumím.
Mám nainstalované BSD na Banana PI R1. Moje verze se vyznačuje tím, že
má zálohované hodiny.
Ale moc nerozumím tomu, jak je nastavit. Pokud nastavím, že cmos hodiny
NEjsou v UTC, tak po zapnutí dostanu o hodinu menší čas než je realita.
Pokud nastavím, že JSOU v UTC, tak dostanu o hodinu větší.

Tak tedy vlastně nevím, co mám nastavit? Nemáte někdo nějaký fungující
model?

Ještě přemýšlím, jak často se ukládá hwclock?
Já ten druhý pokus určitě dělal méně než 30 min po zapnutí a koukám, že
update je 1800

$ sysctl -d machdep | grep rtc
machdep.disable_rtc_set: Disallow adjusting time-of-day clock
machdep.rtc_save_period: Save system time to RTC with this period (in
seconds)

$ sysctl machdep | grep rtc
machdep.disable_rtc_set: 0
machdep.rtc_save_period: 1800